Dopravní a osazovací oddíl
Materiálové vybavení Dopravního a osazovacího oddílu ke dni 24. září 1938
|
1. leh. četa |
2 .leh. četa |
3 .leh. četa |
4 .leh. četa |
I .těž. četa |
II. těž. četa |
Velitelství |
Postavena |
ano |
ano |
ano |
ne |
ano |
ano |
ano |
Dislokace k 24.9.1938 |
ŽSV V |
ŽSV VI |
ŽSV IV |
ŽSV XI |
ŽSV III |
ŽSV V |
Jablonné n.O. |
Materiálové zabezpečení |
ano |
ano |
ano |
ano |
ano |
ano |
ano |
Materiál |
|
|
|
|
|
|
Množst. jedn. |
Jeřáb portálový osazovací lehký 30 t |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
souprava |
Jeřáb portálový osazovací těžký 70 t |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
souprava |
Jeřáb portálový překládací lehký 30 t |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
souprava |
Jeřáb portálový překládací těžký 55 t |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
souprava |
Koza montážní dřevěná lehká |
2 |
2 |
1 |
2 |
- |
1 |
souprava |
Koza montážní dřevěná těžká |
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
souprava |
Koza montážní železná těžká |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
souprava |
Ložiště mostní konstrukce lehké 28 t |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
souprava |
Ložiště mostní konstrukce těžké 48 t |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
souprava |
Rejdovací zařízení |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
souprava |
Vůz transportní dvoupodvozkový na 4 t |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
souprava |
Vůz transportní jednopodvozkový na 6 t |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
souprava |
Podvozek válečkový na 5 t |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
4 |
souprava |
Rošt ocelový silniční lehký |
140 |
130 |
130 |
100 |
200 |
100 |
kusy |
Rošt ocelový silniční těžký |
- |
- |
- |
100 |
100 |
200 |
kusy |
Rošt ocelový nájezdný lehký |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
kusy |
Rošt ocelový nájezdný těžký |
- |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
kusy |
Tyč ocelová k montáži silničních roštů |
3 |
1 |
2 |
4 |
6 |
4 |
kusy |
Hák k přenášení silničních roštů |
8 |
- |
8 |
20 |
12 |
32 |
kusy |
Kladkostroj řetězový 15 t / 3,5 m |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
4 |
kusy |
Kladkostroj řetězový 15 t / 8 m |
3 |
3 |
3 |
- |
1 |
- |
kusy |
Kladkostroj řetězový 18 t / 8 m |
- |
- |
- |
- |
9 |
9 |
kusy |
Zdvihadlo bubnové síla tahu 660 kg |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
kusy |
Zdvihadlo bubnové síla tahu 880 kg |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
kusy |
Zdvihadlo bubnové síla tahu 1.000 kg |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
kusy |
Zdvihadlo bubnové síla tahu 2.000 kg |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
- |
kusy |
Zdvihadlo bubnové síla tahu 3.000 kg |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
kusy |
Zvedák klínový 7.000 kg |
2 |
2 |
2 |
- |
3 |
4 |
kusy |
Zvedák klínový 10.000 kg |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
kusy |
Zvedák klínový 15.000 kg |
2 |
- |
2 |
2 |
- |
2 |
kusy |
Zvedák klínový 20.000 kg |
- |
- |
- |
- |
6 |
6 |
kusy |
Kládnice železná dvoukotoučová 3.000 kg |
2 |
2 |
2 |
- |
13 |
10 |
kusy |
Kládnice železná dvoukotoučová 7.000 kg |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
kusy |
Kládnice železná jednokotoučová 10.000 kg |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
kusy |
Plachta vagónová 10x10 m |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
kusy |
Hranol měkký 25x25x400 cm |
75 |
75 |
75 |
75 |
248 |
250 |
kusy |
Fočna okovaná 5x28x350 cm |
50 |
- |
23 |
- |
- |
- |
kusy |
Fočna okovaná 7,5x30x350 cm |
- |
- |
- |
50 |
100 |
100 |
kusy |
Žebřík dřevěný dl. 8 m |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
kusy |
Žebřík dřevěný dl. 10 m |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
kusy |
Žebřík dřevěný dl. 12 m |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
kusů |
Žebřík dřevěný dl. 14 m |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
kusů |
Oj vodící |
1 |
1 |
1 |
- |
1 |
1 |
kusů |
Mostnice |
- |
2 |
- |
- |
- |
- |
kusů |
Pražec železniční |
50 |
50 |
50 |
50 |
180 |
200 |
kusů |
Konečná likvidace dopravního a osazovacího oddílu
Dopravní a osazovací oddíl byl rozpuštěn v důsledku vyhlášení všeobecné mobilizace dne 24. září 1938. Do tohoto data se celkem podařilo postavit a zahájit činnost u tří lehkých souprav a u dvou těžkých souprav. Zatím poslední 4. lehká souprava, která měla být dislokováno od začátku své činnosti u ŽSV XI, nebyla postavena (zajištěn byl pouze materiál pro její výbavu uskladněný ve Vítkovických závodech a u ŽSV XI). Po mobilizaci materiál byl odevzdán nejbližším vojenským útvarům (ŽSV III, IV, V, VI a XI) jejich úsecích jednotlivé části oddílu prováděly své práce.
Po událostech na podzim roku 1938 byli pro provedení likvidace povoláni k MNO bývalý velitel a účetní oddílu. Po shrnutí informací vyplynulo to, že převážnou část materiálu dopravního a osazovacího oddílu, se v době vyklízení pohraničí, v důsledku mnichovské dohody, podařilo evakuovat do nejbližších skladů (např. sklad železničního pluku v Pardubicích). Pouze malá část materiálu zůstala na staveništi (viz. např. foto ID132 K-S 39 ve fotoarchívu na stránkách www.bunkry.cz). V listopadu 1938 byl z materiálu 1. lehké soupravy odevzdán 1 ks lehkého překládacího jeřábu (toho času uložen na vlakovém nádraží Hronov) dopravnímu úřadu v Hronově.
Zřízením Protektorátu Čechy a Morava byl převeden veškerý materiál na Říšsko-německou vojenskou správu.
Prameny
VHA Praha, fond ŘOP